WEB QUEST DEVELOPMENT TECHNOLOGY IN THE EDUCATIONAL PROCESS
Abstract
The article characterizes the relevance of web-quest technology as in the field of vocational education, examines the role and possibilities of using technology in the educational process. The advantages of web-quests for teachers and students are characterized, and an example of a platform for their creation is given.
About the Authors
M. I. MankaevaRussian Federation
Postgraduate Student at the Department of Professional and Additional Education
Surgut
E. F. Nasyrova
Russian Federation
Dr. Sc. (Education), Professor
Professor at the Department of Professional and Additional Education
Surgut
References
1. Виштак О. В., Абушаев И. Р. Требования к конструктору веб-квестов // Современные Web-технологии в цифровом образовании: значение, возможности, реализация : сб. ст. участников V Междунар. науч.-практ. конф. / науч. ред. С. В. Миронова. Арзамас, 2020. С. 74 – 100.
2. Деркунская В. А. Интегративная познавательная деятельность младших дошкольников. М. : Педагогическое общество России, 2023. 633 c.
3. Дик Н. Ф. Как сохранить и укрепить здоровье младших школьников. М. : Машиностроение, 2023. 320 c.
4. Конструктор веб-квестов. URL: https://joyteka.com/ru (дата обращения: 10.10.2024).
Review
For citations:
Mankaeva M.I., Nasyrova E.F. WEB QUEST DEVELOPMENT TECHNOLOGY IN THE EDUCATIONAL PROCESS. Bulletin of Vladimir State University named after A.G. and N.G. Stoletovs. Series: Pedagogical and Psychological Sciences. 2025;(3):84-90. (In Russ.)







